Çağrı Merkezinde Satış Oyunları 1

Çağrı Merkezi yöneticileri her zaman daha iyi çalışma koşulları, daha verimli projeler için çalışırken, müşteri temsilcilerinin hergün onlarca kişiyle yaptığı zorlu görüşmeler sebebiyle kendi işlerinden süreantrene olabilirler. Kendi odağını kaybeden çalışanlar , takibin ve raporlamanın en  detaylı yapıldığı sektörlerden biri olan çağrı merkezlerinde bir süre sonra kimsenin istemediği süreçlerle karşılaşabilir. Özgüven ve kişisel kariyer hedefleri ve tüm odağını kaybeden müşteri temsilcisi bir süre sonra turnover canavarının kurbanı olabilir. Çağrı merkezi yöneticisi ise koşulları sürekli iyileştirmem rağmen neden sürekli turnover yükseliyor sorusunu sürekli kendine sormaya başlar. Bazısı bunu azaltmak için koşulları ve kuralları değiştirir kimisi ise çalışma ortamındaki ruh halini.
Ünlü kişisel motivasyon koçu Kirk Weisler “Bazen kapalı bir kapıya doğru yürürken özgüven kokusunu hissedemeyebilirsin” der. Aslında herşeye sebeb olan tek bir neden vardır o da motivasyon.
Aslında gerekli olan motivasyon arttırıcı taktiklerle oluşturulmuş bir şirket politikasıdır. Bu politika sadece parasal olmayan , yönetiminde etkin olarak katıldığı, çalışanları ödüllendirmek için biliçli bir çaba içinde olunan , takdir , tanıma ,tanıtma ve tanınma olgularını içermelidir.
Bu iksiri hangi cadıya mı yaptıracağız? Cadı piyasasını bilmem ama sizin için her Cuma motivasyon arttırıcı bir satış oyununu buradan sizlerle yaylaşabilirim.
Ünlü bir havayolu şirketindeki bir yöneticisi “Biz çalışanları motive etmek için anaokulu ortamını oluşmaması için özen gösteriyoruz. Bizim motivasyon çalışmalarımız yetişkinlere yönelik tedaviler gibidir. Bizler eğlenceli çalışma günlerimiz ve kurum içi yarışmalarımızla motive oluyoruz” der. Dünyanın her yerinde aynı riskler vardır. Heleki ülkemizde çağrı merkezi çalışanlarının çoğunun genç jenerasyonun oluşturduğunu ve bir çoğunun kariyerlerinin ilk iş deneyimlerini yaşadıklarını düşünürsek anaokulu sendromu riski her zaman vardır. Durağandan farklı olmak önemlidir ama farklı olmaya çalışırken müşteri temsilcilerinizin çocuk muyuz biz yaaa, böyle motivasyon mu olur sorularını duymamak için anaokulu sendromuna dikkat edilmelidir.
Satış Oyunlarının yönetsel dikkat edilmesi gereken detaylarını her hafta oyunlardan önce zaman zaman bahsedeceğim. Şimdi ilk oyunumuza geçelim.
Ama ben bu oyunu biliyordum diye demeyin , uygulamaya odaklanın J


Amiral Battı:

İki satış ekibi ile oynanır. Her iki takımdan birer sözcü seçilir (seçi,len kişiler ekiplerin doğal liderleri olabilir)
15 X 15 boyunda 225 parçadan oluşan bir kare oyun platformu üzerinde (bu bir tabloda da yapılbilir , excel sheetinde tutulabilir.) oyunun sahası hazırlanır.
Oyunda her takımın

2 adet Uçak Gemisi (5 kareden oluşur)
2 adet Savaş gemisi (4 kareden oluşur)
3 adet Fırkateyn (3 kareden oluşur)
4 adet Denizaltı (2 kareden oluşur)
10 adet Mayın (1 kareden oluşur)
 Sahada gemileri bulunur.

Yarış sabahı her takım kendi gemilerini oluşturulan oyun sahası üzerine dağıtır.
Her takım belirlenen üründen 1 adet satış yaptığında karşı takımı ateş etme hakkı kazanır.
Yapılan her ateş ikinci bir oyun tablosunda tüm oyunculara gösterilir.Ateş etme ve tabloları takım sözcüleri tutar.

A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
1






X


X

X



2















3

X




X
X
X



X

X
4

X












X
5




X




X
X
X


X
6




X










7




X



X
X
X
X



8

X


X









X
9

X


X





X




10










X




11










X



X
12

X
X



X
X


X




13










X

X


14


X
X
X
X









15
X






X




X



Yapılan ateş bir gemiye isabet ettiğinde vurulan takım Deniz altı yara aldı. Uçak gemisi yara aldı şeklinde bilgi döner.(bilgilendirmeler mail ortamında yapılabilir.
Gemilerin hepsini ilk batıran takım kazanır. Yarışmadan önce verilen hediyeyi de kazanmış olur.


A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
1















2















3















4















5















6















7















8















9















10















11















12















13















14















15