ATM’DEN FATURA ÖDEME DÖNEMİ BAŞLADI SANIYORDUM.

Çağrı merkezinin dışında bir konu olsa da bankaların alternatif dağıtım kanallarından olan Atm bankacılığı ile ilgili bu Pazar yaşadığım biraz komik , biraz düşündürücü olayı yazıya dökmek istiyorum.
Atm'den fatura ödemek istiyordum. Ödeme yapılacak fatura Türksat faturası , diğer bir deyimle kablo tv, uydu net ve teledünya hizmetlerinin tek çatı altında toplandığı fatura. Günlerden 3 Ekim 2010 Pazar. Yer İstanbul Anadolu Yakası İnönü caddesi.
Evimden çıktım, kurum olarak çalıştığımız garanti bankasının yerini hatırlamadığım için , aynı apartmanda komşu olduğum tekel bayii’ne yerini sordum.Yürüme mesafesiyle 10 dakika uzaklıkta Atatürk Caddesinde Manolya pastanesinin karşısında bir tane olduğunu söyledi. Ne de olsa Garanti , her konuda öncü,kurum olarak birlikte de çalışıyoruz diye düşünerek Sahrayıcedid Şubesine doğru yürümeye başladım. Hem işimde yok, havada güzel , hem de biraz yürüyüş yapmış olurum. Ohhh ne güzel dünya. Şubeye geldiğimde, sonbaharın cılız güneşine rağmen şubede bulunan iki atm’nin ekranını görmek neredeyse imkansızdı. Yazık dedim. 15000 - 20000 $ verilip alınan atmler güneşin altında eriyip gidiyor. Köşenin diğer tarafına yapsalar hem ben bu güneş ışığıyla boğuşmayacaktım, hem de muhtemelen atm’nin ömrü daha uzun olacaktı.

Zor zahmet kamaşan gözlerle fatura menüsünü geldiğimde telekominikasyon menusu altında Kablonet seçeneğinden başka Turksat ile ilgili bir menuye ulaşamadım. Kablonet’i de seçtiğimde hizmet numaramdan faturama ulaşamıyordum. Kartımı geri aldım , faturadan ödeme listesini kontrol ettim. Garanti ödemeyi atm’den kabul ediyor. Bozuk para veren yeni versiyon bir atm. Düşünceler içerisinde kartsız menüden işlemi yapmayı denedim. Telekominikasyon menusunden 07 koduyla Turksata ve faturama ulaştım. Sinirlendim. Bankam cebimdeki 1 TL’ye göz koymuş , ödemeyi kartsız menuye taşımış. İşlemi iptal ettim. Nasılsa daha bir sürü banka vardı. Madem komisyon vereceğim bunu bari başka bankaya vereyim , diye düşündüm. Evimin tam karşısındaki Halkbank aklıma geldi. Geri yürüdüm. Halkbank’ın iki atmesinden biri son versiyon olan bozuk para veren olanı seçtim. Menu de fatura ödeyebileceğim bir seçenek göremedim. Köşeyi dönünce HSBC sahrayıcedid şubesi olduğunu hatırladım. Minubus caddesine doğru döndüm, Kaburga sofrasının hemen yanındaki Hsbc’ye doğru yürüdüm. Hem eski bankamdı hem de Atm bölümünde de 15 günde olsa çalışmıştım. Hem arkadaşlarımda vardı. Komisyon kendi arkadaşlarımın yönettiği bütçeye yazılır diye düşündüm. Menu’den turksatı buldum faturalarımı gördüm tam ödeme yapacağım. Atm bozuk parası olmadığı için ödemeyi kabul edemeyceğini söyledi. Herhalde şube bozuk paralar dahil herşeyi haftasonu gecelik repoya yatırdı diye düşündüm. Atm’nin yanındaki telefona baktım. Şikayet edecektim ,aramaktan vazgeçtim. Minubus caddesinde onlarca banka var diye düşünerek yürümeye devam ettim. Karşıda akbank’ı gördüm. Yanına yaklaştım. Bozuk para veren atmsi olmadığını gördüm. Faturadaki listeye baktım. Zaten atm’den yada btm’den fatura kabul etmiyorlar. Onun hemen yanında Eurobank tekfen’in bölge müdürlüğü olduğunu gördüm. Ama Atmleri eski tip ve fatura kabul etmiyorlar, Hemen yanındaki Abank’ta da durum onlardan farklı değil. Karşıda Kuveyt Türk'ü gördüm. Listeye baktım off kabul ediyorlar, koşarak karşıya geçtim. Şube’nin iç kısmına girdim. Atm yeni tip değil, fatura kabul etmiyor. Hemen yanında Türkiye Finans onda da atm eski versiyon. Karşıda az ileride Vakıfbank var. Listede görünüyor hadi oraya gideyim. Atm, versiyon herşey fatura ödemeye müsait, ama menude fatura ödemesi çıkmıyor. Ahh karşıda Bank Asya varmış, bir de ona bakalım, yine hayal kırıklığı yine hüsran. Az ileride İşbank var.O da aynı. Evet ya şimdi sıra Finansbank’ta liste herşey uygun, bakalım benim bu derdime kim çözüm olacak Finansbank mı? Aman tanrım bu bankanında ödemeyi alacak yerleri ağrıyor. Ziraat Bankası yok be abi o na bakma bile, ya kadir bu kadar banka gezdin bir de ona bak ne olacak ki, yaşlı teyzeler emekli maaşlarını çekiyor ama fatura ödeyemiyordu. Derken Kazasker’deki Shell’e kadar geldim.İstasyon da Garanti atm’sini gördüm. Kendi bankama komisyon ödeyerek fatura mı ödedim.
Hizmetimi aldım. Parasıyle değil mi kardeşim. 1 TL komisyon ödedim. Ben bunların başıma geleceğini bilseydim. En başta o bir lirayı vermezmiydim? Bu arada Hsbc Garanti’yi satın alacak diye bir dedikodudur dönüyor. Hatta yakın zamandaki bu ceo değişikliğininde bu yüzden yapıldığını konuşanlar var. Umarım Hsbc satın almaz Garanti’yi . Parasıyla da olsa tüm işlemleri yapabildiğim için çalıştığım bankayı seviyorum J Başka bir arzunuz?