Toplu Email Gonderiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

1. “TO” yada “kime” kısmında sadece bir e-posta adresi bulunmalıdır.

2. “Blind mail” tabir edilen, “TO” kısmına zarasız bir e-posta adresi yazılarak listedeki diğer kişilerin adreslerinin “BCC”ye eklenerek gönderildiği toplu e-postalar da SPAM olarak adlandırılıyor. Bı tip gönderimlerden kaçının.

3. Hotmail, yahoo,gmail gibi her e-mail sağlayıcının kendine has e-posta gönderim eşik değerlerine uymak gerekir. Bir sunucudan gönderilen e-posta sayısı ve bu postaların gönderim aralıklarına dikkat etmek gerekir. Firmalar eşik değerlerini resmi olarak sitelerinde ilan etmeseler bile, belli genel kurallara uyarak bu eşik değerlerin altında kalınabilir.
Örneğin herhangi bir hotmail kullanıcısı günde en fazla 250 mail gönderebilirken, hotmail’in tanıdığı bir gönderici bir günde 1-2 milyon maili rahatça gönderebilir.

4. Aynı listeye bir hafta içerisinde birden fazla gönderim yapmayın. Hatta mümkünse ayda en fazla 2 gönderim yapın.

5. E-posta metinlerinde gönderilen kişinin adresini kesinlikle yazın.

6. Firmanızın fiziki adresini mutlaka her e-postada belirtin.

7. Asla toplu e-postalara herhangi bir dosya eklemeyin. Gerekli olduğu takdirde, ilgili dosyayı web sayfanıza ekleyerek bağlantı verin.


8. Web sitenizdeki formlar yoluyla e-posta adresi alıyorsanız ve ileride toplu gönderim yapacaksınız, kayıt esnasında mutlaka kullanıcıları bilgilendirin.

9. E-postaların HTML versiyonları dışında, düz metin versiyonlarını da gönderin.

10. Gönderdiğiniz mailler kullanıcılara ulaşmadan “geri dönerse” mutlaka sebebini araştırın. E-postanız bazen 3.parti spam yazılımları tarafından engellenmiş, bazen kullancının mail kutusu dolmuş, bazende de mail adresi iptal olmuştur. Eğer kullanıcının e-posta kutusu dolmuşsa, belirli bir süre sonra tekrar gönderim yapın. Sonuç olumsuzsa ilgili adresi listenizden çıkartın.

11. “Bilinmeyen kullanıcı” hatası almanızda korkulacak bir durum yoktur. Ancak bu hatayı sürekli alırsanız, e-mail firmalarının SPAM listesine girme ihtimaliniz yükselir.

12. Yeni bir ürün reklamı yapıyorsanız mutlaka gönderdiğiniz metnin üst kısmına reklam olduğunu belirten “_Reklam” şeklinde bir metin yazın.

13. Konu satırında asla “tamamen” BÜYÜK HARF ve ünlem kullanmayın. Konu satırı, boşluklar dahil en fazla 49 karakterden oluşsun ve gönderdiğiniz kişinin adını kesinlikle bu bölüme yazmayın.

14. Ana metinde asla “tamamen” BÜYÜK HARF kullanmayın. “Buraya tıklayın” gibi cümleler ve TL, $, € ve benzeri sembolleri kullanmayın. Bedava (free), garantili (guarantee), kredi kartı (credit card), seks (sex) gibi kelimeleri de kullanmayın.

15. E-postanızdaki bütün domainlerin “gönderen” kısmında görülen adresteki domainler aynı olmasını sağlayın. Örneğin bulten@myparmaksiz.com adresinden gönderim yapıyorsanız, e-postadaki linklerin de www.myparmaksiz.com/xxx şekliden adreslere gitmesini sağlayın.

16. Gönderilerinizde kesinlikle numerik IP adresi bulundurmayın. Her ne kadar web sayfaları aslında numerik adresler olsa da, e-postalarda verdiğiniz linkler numerik adreslere gitmesin.

17. Asla link verdiğiniz domaini saklamayın. Saklı bir domain ile bağlantı kullanırsanız “phishing” yaptığınız, yani kullanıcıların şifrelerini çalmaya çalıştığınız sanılabilir.

18. Toplu gönderimleriniz için özel bir mail adresi oluşturun ve bu adresi sadece pazarlama e-postalarınız göndermek için kullanın.